마인크래프트 생존기/Sky Factory 3[완]

Sky Factory3 3.0.6 업데이트

Potan 2017. 2. 3. 18:18
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FTB Presents Sky Factory 3-1.10.2-3.0.6

이 업데이트에 주로 버그가 수정되었습니다.

 

In an effort to increase performance, Colossal Chests developers has rewritten a significant portion of the mod to institute a new inventory system to better integrate with other mods. Many have reported the mod is "too buggy" when in fact much of this is due to how other mods integrate with colossal chests; for example, Actually Additions laser relays or translocators trying to access every single inventory slot at the exact same time. This can be quite cumbersome for your server. This has been redone and should have a much better integration with other mods. This will still require many mods to update their code to reflect the new inventory handling system. Integrated Dynamics is the only mod that has made this change so far, meaning you should notice significantly less lag when connecting the two mods. Refined Storage is in the middle of this addition, too. You should see this completed for the 3.0.7 SkyFactory update.

The update to Simple Labels SHOULD stop chunks from NBT corruption. What this means is your refined storage importer/exporters/etc. should not spin around and your Vast Storage Units SHOULD not delete their contents any longer. Big emphasis on SHOULD!

 

Mod(s) Updated

  • Actually Additions by Ellpeck (r97 > r98)
    • 레이저 릴레이의 input/output 컨피그 추가
    • 서버 부하를 줄이기 위해 레이저 릴레이 네트워크 캐싱이 추가되었습니다.
    • 의도치 않은 청크로딩을 피하기 위해 레이저 릴레이 네트워크 캐싱(?) 추가
    • 액체 레이저가 오로지 input모드에서만 액체를 빨아들이게함
    • Player Probe가 데이터를 올바르게 지우지 못하던 문제를 수정했습니다.
  • Baconators by Baijson (3.0.3 > 3.0.5)
    • 업데이트된 dependencies.(의존성?)
  • Botania by Vazkii (r1.9-339 > r1.9-340)
    • Gourmaryllis는 이제 식사가 끝나면 트림 소리를냅니다.
    • 타일 엔티티 및 블록 상태가 함께 재생되지 않는 문제를 수정했습니다.
    • 로키 반지 해제 중 크래쉬가 수정되었습니다.
    • Crafty Crate가 블록 아래에있는 아이템을 파괴하는 문제를 수정했습니다.
    • Gourmaryllis 스팸 패킷을 수정하여 터무니없는 네트워크 사용을 유발했습니다.
    • 플레이어가 똑바로 내려다보고있는 경우 포털을 함께 쌓아 놓은 Key of the King's Law을 수정했습니다.(?)
    • Life Imbuer가 블록 내부에서 몹을 스폰시키는 것을 수정했습니다.
    • 리빙우드 활을 1.9 화살표 우선 순위를 사용하지 않고 화살이 무한대 인 경우에도 사용했습니다.(?)[각주:1]
    • Mana Enchanter가 떠있는 꽃을 받지 못하던 문제가 수정됨
    • Fixed the Ring of Loki checking your offhand item and thus negating the cursor addition if you have no item in either hand.
    • Fixed the T.A. Plate not showing particles.
  • Chance Cubes by Turkey (2.3.4.166 > 2.3.4.171)
    • 커스텀 보상이 있는 플레이어의 서버충돌을 수정함.
  • Clumps by jaredlll08 (1.0.2 > 1.0.4)
    • TiC (아마)이끼수류 코끼리와 관련된 문제가 수정되었습니다.
  • Colossal Chests by kroeser (1.4.2 > 1.5.0)
    • 크리에이티브 체스트를 만드는 옵션 추가
    • Mod은 아이템 전송 효율을 높이기 위해 slotless item handler를 노출합니다.(?)
    • Mod은 이제 성형 된 상자 위에 인터페이스와 코어를 오버레이로 렌더링합니다. 이러한 오버레이 렌더링은 항상 비활성화 할 수 있으며 이후에는 웅크리고 있을 때만 렌더링됩니다.
    • Fixed client sometimes desyncing after chunk update.
    • Fixed clients seeing stacks in slots that are actually empty.
  • Common Capabilities by kroeser (1.2.2 > 1.3.0)
    • IWorldNameable 기능을 제거하고 ItemStack # 복사본의 효율성을 향상시킵니다.
    • 모드는 이제 slotless item handler를 등록합니다(?)
  • Cyclops Core by kroeser (0.9.0 > 0.9.1)
    • slotless item handler를 노출하는 IndexedInventory가 추가되었습니다.
    • CapabilityConstructorRegistry의 효율성이 향상되었습니다.
    • CubeDetector에서 드문 NPE 수정.
  • Ender IO by CrazyPants_MC (3.1.161 > 3.1.164)
    • Chisel & Bits 통합이 작동하는 한 추가되었습니다.
    • Killer Joe에서 Tinkers 무기 통합이 추가되었습니다.
    • 이제 모드에서 오른쪽 버튼을 클릭하면 합금 제련기 모드 버튼을 사용할 수 있습니다.(?)
    • Mod을 사용하면 마우스 오른쪽 버튼으로 콘덴서를 컴퓨터에 직접 연결할 수 있습니다.(?)
    • 컨두잇 레드 스톤 레벨을위한 캐싱 구현.
    • 파사드를 씌운 컨두잇 사운드를 다시 구현했습니다.
    • 추가 된 UUID는 컨두잇과 함께 컨두잇에 대한 NBT 절약을 수행합니다.
    • CapBank[각주:2] GUI 텍스처의 사용하지 않는 부분을 제거했습니다.
    • 매우 비싼 써멀 익스펜션 호환성 코드가 제거되었습니다.
    • 사용하지 않은 가져 오기를 제거했습니다(?)..[각주:3]
    • Modified the teleportation for molten ender to trigger an event as if an ender pearl has been thrown for the teleportation of a mob/player. Did this mainly to work with the Dark Utils Ender Tether as it adjusts the teleport destination based on the EnderTeleportEvent. Teleport still behaves as normal and random if there is nothing that intercepts the event.
    • Mod now checks ToolUtil for equipped tool rather than just YetaWrench Item.
    • Made Ender Fluid teleporting more like Ender Pearl teleporting; this should fix problems with mounted entities. Adds Endermites as well.
    • 1.10과 같았던 capacitor 조합법을 만들었습니다. 이제 2 개의 금 조각과 4 개의 레드스톤 대신 4 개의 금 조각과 2 개의 레드스톤을 사용합니다.
    • redstone 신호 처리를 정리했습니다 (참고 : 컨두잇의 기본 모드가 "항상 꺼짐"으로 변경됨).
    • 컨두잇의 가벼운 불투명도 코드 정리.
    • Changed paint storage to use blockstate names instead of id+meta.
    • Restored 1.7 break animation on conduits, only animates targeted conduit.
    • Cleaned up item conduit info text grammar and layout.
    • Avoided unnecessary model caching during conduit breaking animation.
    • 1.11-ified the capacitor insertion code.
    • Loosened Conduit coupling.
    • Lowered copying quality of facade paint recipe. (Fixes a dupe bug)
    • VAT 텍스처가 잘못 정렬됨 수정.
    • 수정 됨 : IC2의 특수한 해결 방법을 추가했습니다.
    • 무선충전기가 누구에게도 작동하지 않음 수정.
    • 컨두잇 불투명도가 게임에서 보이지 않음 수정.
    • 컨두잇 정렬 수정.
    • ME 컨두잇과의 상호 작용과 관련된 NPE 수정.
    • "멋지게"렌더링되지만 부술 때 충돌하는 텍스처리스 컨두잇 수정.
  • EnderCore by CrazyPants_MC (0.4.1.64 > 0.4.1.65)
    • 길고 오래된 코드 삭제
    • 갑자기 나타난 야생의 "abstract"을 제거했습니다.
    • Added ItemGUIRenderEvent.Pre.
  • Extra Bit Manipulation by Phylogeny (2.2.1 > 2.3.1)
    • 스페이드를위한 조각 모양 배치 오프셋 모드가 추가되었습니다.
    • 조형 및 모델링을위한 JEI 정보 페이지와 비트 도구 설명, 비트 던지기, 치즐 디자인 편집을위한 설명 페이지가 추가되었습니다.
    • bit를 눈덩이처럼 던지는 기능추가

      • 바닐라 디스펜서에 넣을수 있음
      • 블록 충돌시 가능한 경우 세계에 배치됩니다. 가능하지 않은 경우 (또는 엔티티에 던져지면) 항목으로 삭제됩니다.
      • 설정을 통해 비활성화되어 있지 않으면, 용암을 점화하는 블록 / 엔티티가있는 비트와 물의 격렬한 비트가 꺼집니다.
      • 데미지 양, 엔티티 타는 시간 (용암 비트 용), 속도 및 던진 비트의 부정확성도 구성 할 수 있습니다..
    • 스톱워치를 사용하고주기마다 프레임이 아닌주기 당 밀리 초로 구성을 설정하여 비트 렌치 오버레이 미러 / 회전 / 변환 기간의 프레임 속도 의존성을 제거했습니다
    • 비트 맵 GUI에서 GL 스텐실 버퍼를 GL 가위로 대체했습니다.
    • Remedied situation where other mods register diamond nuggets with the ore dictionary but don't add easily obtainable recipes for them (accomplished by registering with the ore dictionary and adding the recipes of 9 nuggets to a diamond and vice versa regardless of whether other mods do so), but added configs for disabling all three (defaults set to false).
    • C&B API bug fixes; When sculpting or wrenching blocks:
      • Client-server desync no longer occurs.
      • There is no longer a prominent flash of transparency as blocks convert to chiseled blocks.
      • There is no longer a potential for all blocks to become transparent until the client is restarted.
    • Fixed bug where pressing the C&B radial menu key would crash if bound to non-standard key.
    • Fixed potential for NPE when finding random points in blocks to spawn bits in.
    • Fixed bounding box rendering bug with wires in local mode.
  • Fairy Lights by pau101 (2.0.5 > 2.0.6)
    • Hanging lights 와 pennant bunting 조합법이 이제 JEI에 표시됩니다.
  • FoamFix by asiekierka (0.5.1 > 0.5.3)
    • Mod now stops chunks from being forced to update immediately, trading constant stutter for small delays in chunk updates.
    • Disabled certain optimizations already implemented by Forge depending on Forge version.
    • Fixed certain optimizations not applying outside of dev enviornment.
    • Added small GC churn optimization to lighting code.
    • delayChunkUpdates 패치를 제거했습니다. Forge에서 더 잘 구현되었습니다.
    • LaunchWrapper의 최신 버전과의 호환성이 수정되었습니다.
  • Fullscreen Windowed (Borderless) for Minecraft by hancin (1.3.0b > 1.4.0)
    • 쓸데없는 서버 코드 제거 - 더 이상 적합하지 않습니다.
    • CLI 인수를 사용하여 Minecraft가 전체 화면으로 시작될 때의 문제가 해결되었습니다.
    • Prevented the mod from loading on the server completely.
    • 수정 : 게임이 전체 화면에서 시작될 때 전체 화면에서 나가면 크기 조정이 프레임 버퍼를 업데이트하지 않는 문제가있었습니다.
  • Hatchery by GenDeathrow (0.2.5 > 0.2.7)
    • 청크가 로드 및 언로드 될 때 일부 플레이어가 여전히 닭을 잃는 문제가 수정되었습니다. (특정 상황에서만 영향을 미치는 것 같습니다.)
  • Hwyla (Here's What You're Looking At) by TehNut (1.8.1-B13 > 1.8.8-B22)
    • 모든 개선 사항을 1.11 분기에서 제거했습니다.
      • 시작할 때 불필요한 리플렉션을 제거했습니다.
      • Fixed replacing version at build-time. No more 1.8.0.
      • Moved over to a proper proxy system.
      • Fixed the in-game config ignoring localization keys.
      • Rewrote packet system. See CHANGES.md for more information.
      • 지원 모드와의 하위 호환성이 수정되었습니다.
  • Immersive Engineering by BluSunrize (0.10-54 > 0.10-55)
    • Bottling Machine을 다시 추가하십시오! 액체와 emotions 같은 것들을 병에 넣습니다!
    • Added indicative scrollbars to the manual.
    • Added a nullcheck to guard against malformed sound events.
    • Added a login check to synchronizing Excavator data.
    • Added a config option for the drop weight of Hemp Seeds.
    • Changed IC2 compat to no longer load with IC2 classic.
    • Changed permission levels on comamnds in order to allow the use of /cie resetrenders for everyone.
    • 수정 Minetweaker 및 JEI 통합. Arc Furnace는 하나의 범주로 축소되었습니다.
    • 수정 JavaFX의 Pair를 사용하는 자동 워크 벤치.
    • 수정 멀티 블록에 대한 null-master 예외가 수정되었습니다.
    • 수정 나무 블록의 회전 (화약 통, 아이템 라우터).
    • 수정 아이템 라우터의 GUI
    • Chisel & Bits에 의해 트리거되는 SideOnly 예외가 수정되었습니다.
    • 수정 Withers가 Lootbags를 떨어 뜨립니다. 그들은 정말로 더 이상해서는 안됩니다.
    • 수정 연결 유지 및 유효성 검사로 인한 월드로드
    • 수정 분쇄기는 적은 피의 엔티티를 공격하지 않습니다.
    • 수정 Assembler 와 Metal Press 는 부숴졋을때 컨베이어벨트의 방향을 바꾸지 않습니다.
  • Integrated Dynamics by kroeser (0.6.6 > 0.6.7)
    • Menril Stone Torch가 추가되었습니다.
    • crafting Grid에서 부분 ID를 지우는 방법을 추가했습니다.
    • 추가 된 'torch'Menril 토치에 대한 oredict 항목.
    • Squeezer 및 Drying Basin에서 수작업으로 수집 한 아이템이 향상되었습니다.
    • Fixed 에너지 배터리로 인해 불필요한 블록 업데이트가 너무 많습니다.
    • Fixed 케이블은 부품 위에 놓을 때 항상 시각적으로 연결되는 것은 아닙니다.
    • Fixed 양동이를 채우고 빼는 소리가 플레이어에게 들리지 않습니다.
    • Fixed 렌치가 모든블록을 회전시키지 않습니다.
  • Integrated Tunnels by kroeser (1.0.3 > 1.1.0)
    • Mod는 아이템 전송을 위한 slotless item handlers를 지원합니다.
    • Fixed 아이템handlers가 여러번 나올때 아이템이 손상됨.
  • JourneyMap by techbrew (5.4.3 > 5.4.4)
    • 향상된 메모리 사용.
    • Fixed: 동굴과 황색지도가 깨졌습니다. 슬라이스 (y- 대역) 아래 열린 영역이 매핑되지 않았습니다.
    • Fixed: 버전 문자열 포함 Minecraft 버전 대신 버전을 위조합니다
  • Literal Ascension by JamiesWhiteShirt (1.0.0.3 > 1.0.0.4)
    • 일부 수정 된 설정에서 잠재적으로 발생할 수있는 시동 충돌 문제가 수정되었습니다.
  • LLibrary by iLexiconn (1.7.2 > 1.7.4)
    • Mod는 이제 Tabula 구운 모델 용 맞춤 입자를 허용합니다.
    • Mod는 이제 Tabula 구운 모델의 변형을 지원합니다.
    • 입방체가 투명한 텍스처를 가지면 각면이 안쪽과 바깥 쪽 모두로 렌더링됩니다.
    • LLibrary 수호 큐브를 렌더링 할 때 가끔씩 지터가 수정되었습니다.
    • LLibrary 로거 형식의 문자열을 인쇄하지 못하던 문제를 수정했습니다.
  • Mob Grinding Utils by Vadis365 (0.1.8.13 > 0.1.8.14)
    • Made yet another fix for the Absorption Hopper to stop @Darkosto from losing more hair and adding to his eye twitch.
    • Fixed a bug where capability fluid-stack checks were stopping tanks filling correctly. (doh!)
  • QuantumStorage by Gigabit101 (3.2.17 > 3.2.19)
    • 탱크로 액체를 파이프에 연결할때(?) 충돌이 수정되었습니다.
    • 다른 몇 가지 작은 문제가 수정되었습니다.
  • RebornStorage by modmuss50 (1.0.0.22 > 1.0.0.25)
    • 향상된 TPS 성능.
    • 멀티 블록 구조를 세련된 스토리지 시스템에 연결할 때 막대한 성능 저하가 수정되었습니다.
    • 더 많은 문제가 수정되었습니다.
  • Refined Storage by raoulvdberge (1.2.17 > 1.2.18)
    • oreadict autocrafting으로 성능이 향상되었습니다.
    • Fluid Grid는 이제 스토리지가 아닌 인벤토리에서 양동이를 얻으려고합니다.
    • 케이블로 인한 클라이언트 측 충돌 수정.
    • 디스크 드라이브로 클라이언트 측 충돌 문제가 수정되었습니다.
    • 유체 모드에서 외부 저장 장치로 충돌이 수정되었습니다.
  • RFTools by McJty (5.81 > 5.82)
    • New 'V' toggle button in the gui of the storage scanner, terminal and tablet so that you can toggle a wide view for items. This setting is remembered in the storage scanner.
    • It is now again possible to define custom configs for mobs for the rftools spawner.
    • The storage scanner and modular storage crafting grid will now craft with ore dictionary support.
    • It is again not possible to clear the protection mode of a protected block protector with the smart wrench.
    • It is again possible to add disjoint shield sections to an existing shield.
    • Fixed a problem with the sensor and crops growth. It would crash the game.
    • Fixed a misconfiguration in the spawner for squids. You'll have to regenerate the rftools config for this to work.
    • Fixed shouldReequip with charged porter and tablet so that the tablet and porter icons go away if you move to another item.
  • Scanner by Eladkay (1.3.3b > 1.4)
    • New: "Scanner queue!"
  • SimpleLabels by insaneau (0.0.1 > 0.0.2)
    • Fixed NBT errors causing labels to be blank, wipe inventories and stop other modded entities loading correctly should no longer occur.
  • Translocators 1.8.+ by covers1624 (2.1.3.49 > 2.1.3.51)
    • 다이아몬드 너겟을 다른 아이템으로 교체하기위한 설정을 추가했습니다.
    • 일부 기능 문제가 해결되었습니다.

Configuration Changes

  • 닭은 실제로 죽을 때만 금괴를 정확하게 떨어 뜨립니다.
  • 파이프 / 컨두잇이없는 액체를 출력 할 때 Absorption hoppers가 올바르게 작동해야합니다. 호퍼는 액체 XP의 내보내기를 무작위로 중단하지 않아야합니다.
  • Tiny Torches와 Menril Stone Torches는 이제 off-hand torch tweaks의 횃불로 간주됩니다.
  • 메인 타이틀 화면에서 눈에 띄지 않는 LLibray 메시지를 삭제했습니다.
  • Tinkers의 Construct Crafting Station 연결 구성이 특정 블록을 실제로 인터페이싱 할 수 없도록 수정했습니다.
  • 콘솔 스팸을 막고 가능한 오류를 제거하기 위해 더 많은 설정 파일을 재생성했습니다.
  • RFTools 씨앗 무작위 화 옵션을 사용하면 플레이어가 원하는 기능 또는 딤렛 하우스로 임의의 크기를 가져 오는 더 나은 기회를 얻을 수 있습니다.

Recipe Changes

  • iChisel 조합법을 삭제했습니다. JEI에서 이미 제거되었지만 사용자는 제작 및 사용 후 충돌 사고를 계속보고했습니다. 이것은 알려진 충돌이며 현재 수정이 없습니다.
  • Long Fall Boots는 더 이상 네더 스타를 요구하지 않음
  • 우드 칩은 이제 모든 사용자에 대해 100 % 감소합니다. 많은 사용자가 더 이상 또는 퇴비를 떨어 뜨리지 않는 우드 칩을보고했다. Hammer와 Composting 레지스트리에 Wood Chippings을 추가 했으므로 모든 사용자가 지금 가져와야합니다.
  • Extra Utilities 2의 Moonstone에 대한 조합법 추가.
  • Prismarine Blocks는 이제 crushed/pulverized/etc 될 수 있습니다. 프리 마린 파편에.
  • Sag Milling Cobalt 및 Ardite 청크는 올바르게 올바르게 분쇄되어야하며 직접 잉곳으로 건너 뛰지 않아야합니다.
  • Manyullyn에 먼지가있는 합금 제 련기를 만드는 기능이 추가되었습니다.
  • 파티 곡괭이가 새로 제작되는 것을 제거했습니다.어쩐지 못만들더라






그래서 마크가 켜지지 않는 이유가 뭐지

antimatter도 이렇다는데

(수정)

런쳐를 jar런쳐로 하니까 실행되네요 :)





  1. 원본(Fixed the livingwood bow not using 1.9 arrow priority and using arrows even if they have infinity.) [본문으로]
  2. 캐패시터 뱅크 (capacitor bank) [본문으로]
  3. Removed unused imports [본문으로]
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